Aviko is de grootste Europese producent van verse, diepgevroren en gedroogde aardappelproducten en behoort tot de top vier marktleiders in aardappelproducten van de wereld. Hier is Aviko trots op! Vanuit 16 productielocaties in Nederland, België, Duitsland, Zweden en Polen bedient Aviko met veel passie dagelijks ruim 16 miljoen consumenten in meer dan 110 landen. Het doel is om wereldwijd mensen samen te brengen en te laten genieten van alle lekkere en makkelijke kwaliteitsproducten. Hierbij wordt Aviko gedreven door de grote potentie van de producten en door de impact die zij daarmee hebben op kwaliteit, service, innovatie en duurzaamheid binnen dee keten; van grond tot mond.

Functie

Zonder klant geen Aviko, dat weet jij als succesvolle General sales manager als geen ander. Als General sales manager private label Retail ben jij verantwoordelijk voor het succes van het private label segment in diverse landen in Europa. Je komt terecht in een internationale omgeving met een ambitieuze instelling. Jij zorgt samen met je team (twee area managers) ervoor dat de omzet verder groeit. Jij werkt nauw samen met internationale collega’s uit de marketing en sales organisatie. Je rapporteert aan de General Manager Sales, die onderdeel uitmaakt van de commercial board. Door digitalisering en de ambitieuze internationale groei ambitiesvan Aviko zijn zij een organisatie in verandering en vooruitgang. Wij zoeken dan ook iemand die hier aan bij wil dragen.


Wat ga je doen

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het commerciële beleid van private label op basis van de marktontwikkelingen;
  • Jij geeft een prognose voor omzet en marges en de benodigde afzet, investeringen en middelen;
  • Ook voer jij het opgestelde beleid geheel zelfstandig uit en bewaak jij de KPI’s voor het team;
  • Jij acquireert en onderhandelt met strategische klanten en ondersteunt je teamleden hierbij;
  • Je draagt zorg voor de vertaling van de vraag van de klant naar het product;
  • Je signaleert en initieert trends en mogelijkheden naar marketing, supply chain, productmanagement en productontwikkeling (activatie van innovaties);
  • Natuurlijk lever je een bijdrage aan de persoonlijke ontwikkeling en professionalisering van je teamleden.

Functie-eisen

  • Je hebt succesvolle resultaten behaald in een food en private label georiënteerde omgeving;
  • Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau en minimaal 10 jaar relevante ervaring;
  • Ervaring met internationale inkoopgroeperingen;
  • Je bent onderhandelingsvaardig en commercieel gericht;
  • Ervaring met commodity’s is essentieel;
  • Je kunt snel schakelen bij veranderde marktomstandigheden;
  • Natuurlijk een verbindende rol naar productmanagement en de fabrieken;
  • Je beheerst de Engelse en Duitse taal in woord in geschrift. Een derde taal is een pré (Spaans/Frans).

Sollicitatie

Marco Dijkhuizen 06-53110287 / marco@kdjobcompany.nl