FIEGE Nederland is onderdeel van de FIEGE Group, een toonaangevende logistieke dienstverlener dat zich sinds haar oprichting steeds verder ontwikkeld heeft van een transportbedrijf naar een wereldwijd-opererend full-service logistieke dienstverlener. Inmiddels bedient de FIEGE Group klanten in kernsectoren zoals Fashion, Healthcare, Consumenten Goederen en Multi-Channel-Retail. Hierbij ontwikkelen zij geïntegreerde oplossingen op het gebied van E-commerce, transport, zee- en luchtvracht, douane-inklaring, warehousing, (pakket)leveringen en vastgoedmanagement.

De vestiging in Zaandam, tevens hoofdkantoor, is strategisch gelegen nabij Amsterdam en Schiphol. Dit moderne logistieke servicecenter beschikt over 22.000 m² magazijnruimte voor FMCG, Retail, E-commerce en Healthcare.

FIEGE Nederland wilt de organisatie van de toekomst vormen! Dit betekent dat zij op zoek zijn naar mensen die, niet alleen de huidige groei kunnen ondersteunen, maar óók de leiderschap kwaliteiten bezitten om toekomstige groei te realiseren. Ben jij de ambitieuze visionair die zij zoeken?

Functie

In de rol van Key Account Manager ben je echt ‘the face of the customer’: je bent verantwoordelijk voor het beheren en verder ontwikkelen van bestaande klantencontracten. Hierbij fungeer je als contracthouder en ben je de belangrijkste interface tussen de klant(en) en de operatie. Alhoewel je niet P&L verantwoordelijk bent, ben je wel verantwoordelijk voor de groei van de organisatie middels deze bestaande contracten. Je streeft naar het leveren en onderhouden van uitmuntende klanttevredenheid, operational excellence en winstgevendheid op basis van de overeengekomen contractafspraken. Op directieniveau fungeer je als strategisch gesprekspartner en op uitvoerend niveau fungeer je als een praktische probleemoplosser.

Verder behoren tot je taken en verantwoordelijkheden o.a.:

  • Het verder ontwikkelen van de klant en zijn behoeften ( cross-selling, new business etc);
  • Bevraagt de klanten proactief en stemt verwachtingen af met interne mogelijkheden, onderbouwd met cijfers;
  • Het vertalen van klantvereisten naar actieplannen (creatieve oplossingen);
  • Verantwoordelijk voor de omzetdoelstellingen;
  • Maandelijkse overleggen waarin je evalueert of de gestelde doelen zijn bereikt, hierna stuur je bij waar nodig in samenspraak met de klant en interne organisatie;
  • Het ondersteunen of leiden van implementatie en realisatie van internationale projecten;
  • Het behandelen van centrale of corporate aangelegenheden;
  • Het ondersteunen van de sites met de ontwikkeling van de groeistrategie;
  • Het coördineren en oplossen van dagelijkse interne vraag- en probleemstellingen van de klant.

Functie-eisen

Jij bent een ervaren Account Manager met een gedegen kennis van de logistieke markt en een sterke track record. Je bent gedreven door je prestatiedrang, zowel richting de klant als richting de organisatie. Dit betekent dat je sensitief genoeg bent om (verborgen) wensen van de klant aan te voelen maar ook volhardend genoeg om gestelde doelen te bereiken. Daarnaast ben je ondernemend, creatief in oplossingen, kun je goed samenwerken en heb je een grote overtuigingskracht. Het zit in jouw aard om bij de top te horen en dit drijft jou om continu te streven naar meer en beter.

Verder beschik je over:

  • HBO werk/denkniveau;
  • 5 jaar commerciële ervaring binnen Supply Chain omgeving;
  • Ervaring met beheer van complexe en strategische accounts;
  • Operationele ervaring is een must;
  • Uitstekende sociale/communicatieve vaardigheden.

Inlichtingen

Bij interesse in deze functie kun je contact opnemen met Suzanne Peters van KD JobCompany. KD JobCompany is business partner voor Multinationals en MKB-bedrijven voor wat betreft recruitment en executive search trajecten.

suzanne@kdjobcompany.nl
06-10580751 / 073-6426000