In deze functie ben je verantwoordelijk voor de continuïteit van de logistieke operatie en kun je met jouw kennis en kunde deze naar een hoger niveau brengen (en uitbreiden)! Als Operations Manager begint je dag met een analyse van de voorgaande dag. Dit doe je door het eerste uur je mail te bekijken inzake de voortgang en bijzonderheden, waarna je, je ronde over de diverse afdelingen doet. Vervolgens sluit je aan bij het supervisor overleg. Tijdens deze sessie bespreek je kritisch de behaalde resultaten, onder andere op het gebied van veiligheid, efficiency, kwaliteit, productiviteit, kosten en leverbetrouwbaarheid. Tevens stel je in overleg nieuwe, uitdagende, doelen op voor de korte- en middellange termijn. Dit alles met de klantafspraken en verwachtingen in je achterhoofd. Jij zorgtervoor dat de benodigde thema’s worden besproken, bijvoorbeeld verbeter projecten of de integrale (productie)planning.

Aan het einde van de ochtend staat de eerste Supervisor bij je bureau en loop je samen met hem of haar een GEMBA over de afdeling en vervolg je het gesprek over resultaten, functioneren, continu verbeteren, successionplanning en talentmanagement. ’s Middags staat het wekelijkse overleg gepland en sluit jij aan om de operationele KPI’s en voortgang van de verbetervoorstellen toe te lichten. Dit overleg voer je samen met de klant, maar ook sluit een van de collega’s van Customer Service hierbij aan. Aansluitend ga je aan de slag met jouw afdelingsplan. Onder andere op financiële hoofdlijnen, bezetting en planning, bereid je de input naar de Supervisors voor. Daarna loop je weer even over de afdelingen en bespreek je met een van de Warehouse Operators hoe de dagelijkse performance dialogs zijn gegaan. Alvorens je naar huis gaat, bereid je het maandelijkse MT voor, door de verbeterprojecten te updaten in het site development plan en hier een presentatie over te maken. Dit is zomaar een voorbeeld van de werkdag van een Operations Manager. Het geeft een goed beeld weer van de breedte van de rol en de intensieve interactie met andere collega’s en klanten. Jij rapporteert aan de General Manager

Functie-eisen

Jij bent een leidinggevende die enerzijds werkt op basis van resultaten en optimalisatie, maar anderzijds de verbindende factor is tussen de verschillende afdelingen. Je hebt oog voor je collega’s en bent aanwezig op de werkvloer. Je staat stevig in je schoenen en durft beslissingen te nemen, weloverwogen, waarbij je bereid bent om de discussie aan te gaan omtrent de richting die is afgestemd. Je hebt een stevige persoonlijkheid die een strakke koers houdt, maar ook humor heeft.

  • Een afgeronde, relevante HBO/WO opleiding en ervaring in een leidinggevende functie;
  • Je bent een netwerker die klanten, leveranciers en collega’s constructief laat samenwerken, ook wanneer er
  • veranderingen moeten worden gecommuniceerd;
  • Je bent stressbestendig, goed in prioriteiten stellen, werkt met structuur, communicatief vaardig, analytisch,
  • sociaalvaardig en resultaatgericht;
  • Je beheerst de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift uitstekend en je beschikt over aantoonbare
  • 5S/LEAN kennis en ervaring in projectmanagement;

Inlichtingen

✉: suzanne@kdjobcompany.nl

☏: 06-10580751 / 073-6426000