Onze opdrachtgever is een wereldwijde logistieke speler.

Functie

Je bent verantwoordelijk voor een team van ongeveer 150 medewerkers. Dit team wordt operationeel aangestuurd door Shiftmanagers / Teamleaders, waar jij direct leiding aan geeft. De site kent een zeer dynamisch karakter in een uitdagende omgeving. Zoek jij geen gespreid bedje maar haal jij je energie uit het verbeteren van de huidige processen, praat je inhoudelijk mee over details, hebt en het bouwen aan een goed contact met een klant en ben jij sterk in het herkennen van de juiste prioriteiten? Dan is deze functie als ervaren Operations Manager iets voor jou!
In deze functie ben je verantwoordelijk voor de optimalisatie en continuïteit van onze logistieke operatie en kun je met jouw kennis en kunde dit naar een hoger niveau brengen en verbeteren!

  • Jij hebt een brede verantwoordelijkheid en bent aanspreekpunt voor jouw deel van de klant operatie. Wat doe je dan zoal op een dag?
  • Je geeft directe aansturing aan 2 Shift Managers en indirect aan 5 Teamleaders, met hen heb je het over: resultaten, dat is key, functioneren,, continu verbeteren, maar ook over succession planning en talentmanagement.
  • Je stelt korte- en lange termijn doelen voor je afdeling op. Je zorgt voor een effectieve en efficiënte uitvoering van de operatie conform SLA met de klant. Je kunt de business doelstellingen omzetten in concrete acties.
  • Samen met de Shift Managers bespreek je kritisch de resultaten van de teams. Thema’s die hierin naar voren komen zijn onder andere: veiligheid, efficiency, kwaliteit en kosten.
  • De klant staat centraal: Je bent onder andere aanwezig bij de monthly business reviews met de klant, maar voert ook dagelijks operationeel overleg met de klant.
  • Samen met onze engineer, maar bovenal input vanuit jouw operationele team, stel je plannen op voor optimalisaties of klantaanpassingen.
  • Je bent een zelfstarter met een drive voor Continuous Improvement. Jij gaat deze projecten site breed begeleiden en werkt hiervoor nauw samen met de klant, de operatie, stock control en proces engineering om de projecten tot een succesvol einde te brengen.

Functie-eisen

Jij bent een leidinggevende die enerzijds werkt op basis van resultaten en optimalisatie, maar anderzijds de verbindende factor is tussen de verschillende afdelingen. Je staat stevig in je schoenen en durft beslissingen te nemen. Ook de volgende zaken zijn op jou van toepassing:

  • Je bent in het bezit van een afgeronde, relevante HBO opleiding en hebt ruime, bewezen, werkervaring als leidinggevende binnen de (contract) logistiek.
  • Je hebt geen gespreid bedje nodig, die ga jij zelf creëren!
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring in opstarten en implementeren van complexe klantprocessen.
  • Je bent analytisch sterk en werkt fact based.
  • Verder ben je stressbestendig, kun je goed prioriteiten stellen en structuur aanbrengen.
  • Communicatief vaardig en resultaatgerichtheid zijn competenties die 100% op jou van toepassing zijn.
  • De site is van 06:00uur tot 24:00uur geopend, daarbinnen beslis je zelf wanneer jouw aanwezig noodzakelijk is.
  • Je beheerst de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift uitstekend.

Sollicitatie

Suzanne Peters 06-10580751 / suzanne@kdjobcompany.nl